Skip to content

Witamina E i donepezil w leczeniu łagodnego upośledzenia poznawczego cd

1 miesiąc ago

484 words

Zastosowano model proporcjonalnych hazardów Coxa, a zmienne podstawowe (wiek, wynik MMSE i genotyp APOE) włączono do analizy jako współzmienne. Przeprowadzono dwie podstawowe analizy: jedną porównującą grupy witaminy E i placebo oraz jedną porównującą grupy donepezilu i placebo. Metoda Hochberga15 została użyta do dostosowania dwóch wartości P dla wielokrotnych porównań. Do oceny nieproporcjonalnych zagrożeń wykorzystano test rezydualny Schoenfelda16. Test z-z (różnica proporcji podzielona przez standardowy błąd różnicy) wykorzystano do porównania szacowanych przeżywalności w różnych punktach krzywych Kaplana-Meiera (w 6, 12, 18, 24, 30 i 36 miesięcy). Do korekty sześciu wartości P dla wielokrotnych porównań zastosowano metodę Hochberga. Współczynniki zagrożenia pochodzące z analizy Cox zastosowano w celu porównania ryzyka progresji w grupie donepezilu lub witaminy E z ryzykiem w grupie placebo dla całej kohorty i dla podgrupy nosicieli .4 APOE. W 12- i 24-miesięcznych analizach dane zostały ocenzurowane odpowiednio na 388 i 749 dni. Analizy współczynnika hazardu były drugorzędne, a uzyskane wartości P nie zostały skorygowane pod kątem wielokrotnych porównań. Wyjściową charakterystykę pomiędzy trzema grupami porównano z użyciem testu sumy rang Wilcoxona lub dokładnego testu Fishera, stosownie do przypadku. Do statystycznej oceny głównych efektów przyjęto, że wartość P mniejsza niż 0,05 wskazuje na istotność statystyczną, a w przypadku efektów interakcji stosowano wartość P mniejszą niż 0,10.
Wyniki wtórne badano za pomocą analizy kowariancji pod kątem zmiany wyników bez korekty dla wielokrotnych porównań, a brakujące wartości przypisano za pomocą metody projekcji odpowiedniej do oceny odpowiedzi u pacjentów z chorobami neurodegeneracyjnymi.17 W ramach analizy wtórne, kilka wyników w dziedzinie wartości poznawczych dla pamięci (składające się z natychmiastowych i opóźnionych wyników przypomnień o zdarzeniach ADAS i nowojorskich uniwersytetów, natychmiastowe i opóźnione wyniki przypominania akapitów), funkcja wykonawcza (test z powtarzaniem cyfr, test modalności symboli symboli, i test anulowania numeru), język (test nazewnictwa w Bostonie i test płynności w kategoriach) oraz umiejętności wizualizacji przestrzennej (test zegarowy) zostały obliczone jako dodatek do ogólnej złożonej oceny funkcji poznawczej. Wyniki w dziedzinie poznawczej i całkowity wynik złożony zostały obliczone jako ważona suma indywidualnych standaryzowanych wyników testów. Indywidualne wyniki testu standaryzowano przez podzielenie każdej oceny przez odchylenie standardowe punktów bazowych. Wagi obliczono jako odwrotność sumy współczynników korelacji między testami w każdej domenie w punkcie wyjściowym.
Roczne wskaźniki progresji do otępienia zostały obliczone za pomocą analizy okresu użytkowania. Przeprowadzono analizę w oparciu o model logistyczno-regresyjny w celu stwierdzenia, czy brakujące dane od osób, które zostały utracone w wyniku obserwacji, były zupełnie przypadkowe18, a jeśli tak, można je zignorować.
Wyniki
Badana populacja
Tabela 1. Tabela 1. Podstawowe cechy osobników. W sumie 790 osób przeszło randomizację, a 769 ukończyło ocenę podstawową
[podobne: złamanie podudzia, cholecystografia, rzepka dwudzielna ]
[przypisy: rzepka dwudzielna, złamanie kości podudzia, złamanie podudzia ]