Skip to content

Niebiański Ogień Sumienia – odmowa świadczenia opieki medycznej cd

4 tygodnie ago

609 words

Ta długoletnia religijna obecność sprawiła, że ateiści, agnostycy i członkowie mniejszości religijnych uważają się za uciśnionych, ale ostatnie wysiłki zmierzające do oczyszczenia publicznego placu religii sprawiły, że konserwatywni chrześcijanie również czuli się podporządkowani i stłumieni. W tej wojnie kulturowej obie strony podnoszą płaszcz ofiar – dlatego specjaliści opieki zdrowotnej mogą domagać się prawa sumienia jako niezbędnego dla niedyskryminacyjnej praktyki religii, nawet jeśli sfrustrowani pacjenci postrzegają klauzule sumienia jako zalegalizujące dyskryminowanie ich podczas wykonywania zawodu. ich własną religię. W przypadku pracowników służby zdrowia pojawia się pytanie: co to znaczy być profesjonalistą w Stanach Zjednoczonych. Czy profesjonalizm obejmuje raczej staroświeckie pojęcie stawiania innych przed sobą. Czy profesjonaliści powinni unikać wykorzystywania swoich stanowisk, aby realizować program odrębny od swojego zawodu. A może najważniejsze, w jakim stopniu profesjonaliści mają zbiorowy obowiązek zapewnienia, że ich zawód zapewnia niedyskryminacyjny dostęp do wszystkich profesjonalnych usług.
Niektórzy dostawcy usług medycznych sprzeciwiają się temu, że odróżniają opiekę medyczną od opieki niemedycznej, która korzysta z usług medycznych. W ten sposób usprawiedliwiają swoją wolę związania ran zbrodniarza przed odesłaniem go z powrotem na ulicę lub postawienia kości męża, który został złamany, gdy uderzył swoją żonę. Kontrola urodzeń, aborcja i zapłodnienie in vitro, jak mówią, to wybory stylu życia, a nie leczenie chorób.
I tutaj systemy licencjonowania komplikują równanie: takie roszczenie byłoby łatwiejsze, gdyby państwa nie dały tym profesjonalistom wyłącznego prawa do oferowania takich usług. Udzielając monopolu, przekształcają ten zawód w rodzaj użyteczności publicznej, zobowiązanej do świadczenia usług wszystkim, którzy jej szukają. Twierdzenie nieograniczonego prawa do osobistej autonomii, przy utrzymaniu monopolistycznej kontroli nad dobrem publicznym, stanowi nadużycie publicznego zaufania – tym gorzej, jeśli nie jest to w rzeczywistości osobisty akt sumienia, lecz próba podboju kulturowego.
Przyjęcie zbiorowego zobowiązania nie oznacza, że wszyscy członkowie zawodu są zmuszani do naruszania własnych sumień. Wymaga to jednak zapewnienia prawdziwego systemu poradnictwa i polecania pacjentów, tak aby każdy pacjent mógł postępować zgodnie z własnym sumieniem tak samo chętnie, jak zawodowiec. Cel ten nie jest łatwy do osiągnięcia, ale stanowi najlepszy wysiłek, aby zadowolić wszystkich i jest podejściem stosowanym przez praktycznie wszystkie główne stowarzyszenia medyczne, pielęgniarskie i apteczne. Jest to również podejście przyjęte przez gubernatora stanu Illinois, który nakłada na apteki, a nie na poszczególnych farmaceutów, obowiązek zapewnienia dostępu do usług wszystkim pacjentom.
Sumienie to trudny biznes. Niektórzy interpretują jego osobisty radiolatarnię jako przewodnik do uniwersalnej prawdy. Ale założenie, że własne sumienie jest sumieniem świata, jest obarczone niebezpieczeństwami. Jak pisał CS Lewis: Ze wszystkich tyranii, tyrania szczerze ćwiczona dla dobra swoich ofiar może być najbardziej opresyjnym Lepiej byłoby żyć pod zbrodniarzami baronami niż pod wszechmocnymi moralnymi napastnikami. Okrucieństwo bandytów złodzieja może czasami spać, jego chciwość może być w pewnym momencie zaspokojona; ale ci, którzy dręczą nas dla naszego własnego dobra, będą nas dręczyć bez końca, ponieważ robią to za zgodą własnego sumienia.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Wywiad z profesorem Charo można usłyszeć na stronie www.nejm.org.
Author Affiliations
Profesor Charo wykłada prawo i bioetykę na Uniwersytecie Wisconsin Law and Medical Schools w Madison.

Powołując się na artykuły (51)
Zamknij Cytowanie artykułów
Listy
Zamknij listy
[hasła pokrewne: terapia resynchronizująca serca, ból kości jarzmowej, myringotomia ]
[podobne: próba tymolowa, ból kości jarzmowej, staw rzekomy ]